Waarom worden de telefoongesprekken opgenomen?
Er worden geluidsopnamen van de telefoongesprekken gemaakt:
Laden
Er worden geluidsopnamen van de telefoongesprekken gemaakt:
Bellen met de huisartsenpost doet u tegen lokaal tarief. Dat zijn de kosten van het gebruik van uw (mobiele) telefoon. De hoogte van deze kosten is afhankelijk van uw telefoonprovider. De kosten van een telefonisch consult staan hier los van. De basisverzekering dekt de kosten van de huisarts en dus ook van de huisartsenpost. Bent […]
Ja. Alle telefoongesprekken worden automatisch opgenomen. De gesprekken worden opgenomen vanaf het moment dat door de huisartsenpost de telefoon wordt opgenomen tot het moment dat de verbinding met de assistent of huisarts wordt verbroken. Alle binnenkomende telefoongesprekken bij de huisartsenpost worden opgenomen en bewaard voor kwaliteitsdoeleinden en conform wettelijke bezwaartermijn. De vastgelegde gesprekken worden uiterst […]
U krijgt een goed opgeleide en ervaren triage-assistent aan de lijn. Die heeft het liefst de patiënt zelf aan de lijn. Belt u voor iemand anders, zorg dan dat u bij de patiënt bent en dat u alle persoonlijke gegevens van diegene bij de hand hebt. Afhankelijk van uw situatie: Heeft u te maken met […]
Nee. De telefoon wordt opgenomen door een speciaal opgeleide assistent. De assistent geeft u een goed advies. Dit advies wordt altijd gecontroleerd door de huisarts. Als dat nodig is, maakt de assistent ook de afspraken voor een bezoek aan de post of een doktersvisite bij u thuis.
De huisartsenpost verleent spoedeisende hulp. Om te beoordelen wat de mate van spoed is, stelt de doktersassistent u een aantal vragen over uw spoedeisende gezondheidsklachten. Pas dan kan de assistent vaststellen hoe snel en welke hulp nodig is. Op deze manier kan er als dat nodig is een afspraak gepland worden, waardoor u niet onnodig […]
Hoe lang u moet wachten voor u iemand aan de lijn krijgt, is afhankelijk van hoeveel mensen tegelijkertijd de huisartsenpost bellen. Als het heel druk is, moet u soms langer wachten.
Er zijn twee soorten vragen die worden gesteld; over uw persoonlijke gegevens en over uw medische gegevens. Uw persoonlijke gegevens zijn bedoeld voor onze administratie en de dienstdoende huisarts. Vragen over uw gezondheid zijn om in te schatten hoe snel u geholpen moet worden en door wie. De assistent(e) aan de telefoon is hiervoor speciaal […]
De huisartsenpost is er voor spoedeisende gezondheidsklachten, waarvoor u anders uw huisarts zou bellen. De Spoedeisende Hulp bij het ziekenhuis is bedoeld voor ernstige situaties, waarbij hulp van een medisch specialist nodig is. Bij twijfel belt u eerst de huisartsenpost.
Nee, dan belt u naar de dienstdoende tandarts.
Ja, als er sprake is van klachten die niet tot de volgende werkdag kunnen wachten, dan mag u bellen met de huisartsenpost.