Hoe werkt de huisartsenspoedpost?
Belt u naar de huisartsenspoedpost, dan beantwoordt een ervaren doktersassistente de telefoon. Ze vraagt aan u wat de klacht is. Ook vraagt ze u naar uw medicijngebruik en uw verzekeringsgegevens. Zorg ervoor dat u die bij de hand hebt. Neem ook uw identiteitsbewijs mee naar de huisartsenpost. Dit is verplicht en er kan naar gevraagd worden. De assistente kan (afhankelijk van uw klacht):
- een advies geven zonder dat u de huisarts zelf spreekt. Hierbij gaat het om klachten die medisch gezien kunnen wachten tot u uw eigen huisarts kunt bezoeken. Alle adviezen worden wel door de dienstdoende huisarts op de post binnen één uur zorgvuldig gecontroleerd (zelfzorgadvies)
- vragen of de huisarts u terug belt (telefonisch consult)
- een afspraak voor u maken op de huisartsenspoedpost (consult)
- ervoor zorgen dat een huisarts bij u thuis komt (visite)